N-VA Anzegem stelt lijsttrekker voor

Op 28 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Net, Natuur, Veilig, Verantwoordelijk, Vitaal, Aandachtig en “Averechts”. Met deze 7 “NVA’s” trekt N-VA Anzegem naar de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Tevens wil de N-VA afdeling de eerste 7 kandidaten voorstellen die op 14 oktober op de lijst zullen meedingen naar de stem van de kiezer.

Met trots stelt de partij dan ook Koen Tack – huidig schepen –  voor als lijsttrekker. Noel Veys, voormalig schepen, zal de lijst duwen. Op deze manier wordt de volledige ploeg gedragen door twee ervaren mensen.

In nog nader te bepalen volgorde zullen zeker ook al huidig afdelingsvoorzitter Jan Dewijngaert, Jong N-VA voorzitter Kilian Verspeelt, OCMW-raadslid Caroline Broucke en gedreven nieuwkomers Frederik Cardon en Sharon Cornillie een prominente plaats opnemen op de lijst van N-VA Anzegem.

“We hebben reeds een mooie lijst samengesteld. Een mix van ervaring en nieuwe krachten. Ik ben heel tevreden en gedreven om met deze mensen een goed resultaat neer te zetten. Ik sta voor een correct en verantwoordelijk bestuur en pas dit reeds toe in mijn huidige functie als schepen. Dat zal zo blijven in de toekomst. Daar waar beloftes worden nagekomen, ben ik steeds bereid tot een eerlijk en rechtvaardig compromis.”, aldus Koen Tack.

“Anzegem is een prachtige gemeente met heel wat mogelijkheden. Onze NVA’s indachtig zijn voor mij de natuur en veiligheid van het grootste belang in onze gemeente! Op die punten heb ik zwaar ingezet gedurende mijn periode als schepen. Daar blijf ik ook voor staan. ”, zo stelt lijstduwer Noel Veys.

Nieuwkomer op de lijst Frederik Cardon (36 jaar) ziet heel wat mogelijkheden voor Anzegem om de zaken vitaal en met zin voor verantwoordelijkheid aan te pakken: “Ik merk dat in sommige deelgemeentes de vitaliteit van de dorpskernen zeker versterkt kan worden. Wat we doen in de dorpsraad in Vichte, moeten we ook kunnen bereiken in de andere kernen van onze gemeente.”

“We gaan voor een verdubbeling van het aantal zetels.”, aldus een zelfzekere voorzitter Jan Dewijngaert, “momenteel hebben we 2 zetels. Ik ben ervan overtuigd dat we een ploeg hebben die een groter gewicht in de gemeenteraad aankan. Naast de 7 mensen die we nu reeds voorstellen, zullen we dan ook in de nabije toekomst alle andere kandidaten voorstellen.”