Jeugdverblijf Berkenhof krijgt bijna 5.000 euro voor gemiste overnachtingen

Op 5 februari 2021, over deze onderwerpen: Toerisme & recreatie

Jeugdverblijf Het Berkenhof langs het Westdorp in Tiegem krijgt 4.982 euro aan Vlaamse subsidies als compensatie voor de gemiste overnachtingen door de coronacrisis.

Het Berkenhof is een ingericht bivakhuis vlak bij de dorpskern van Tiegem. Er is plaats voor 77 mensen, maar tijdens de zomermaanden kunnen er ook tenten voor nog eens 43 mensen bijgezet worden. De infrastructuur wordt alleen aan jeugdbewegingen verhuurd, maar die hadden het afgelopen jaar niet altijd de mogelijkheid om een volwaardig kamp te organiseren. Net als vele andere jeugdverblijfplaatsen heeft Het Berkenhof daardoor heel wat overnachtingen mislopen. Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir (N-VA) trekt nu via Toerisme Vlaanderen net geen 5.000 euro uit ter compensatie. “We zijn tevreden dat de minister de nodige middelen voorziet om de rekening te laten kloppen”, reageert Anzegems gemeenteraadsvoorzitter Koen Tack (N-VA).

Klik hier voor het artikel.